Välkommen till nya medarbetare – Spännande tider för Eventim Sverige!

Publicerad

Vi välkomnar Lama, Carl och Julia till Eventim 

Trots en nästan 2 år lång pandemi är vi på Eventim redo för full återöppning av LIVE starkare an någonsin. Vi hoppas att tiden som nu ligger framför oss är ljusare och att vi snart kommer att kunna uppleva fulla konserter, fullsatta teatersalar och en idrottsstadion, och att vi snart också kan sjunga och dansa tilsammans på festivaler. Under pandemin har Eventim utnyttjat tiden väl till både utveckling och nya funktioner, för att stärka personalen för att vara redo för full återöppning av efterlängtade aktiviteter under tiden som kommer.

Eventim märker av en spännande utveckling i Skandinavien och framför allt i Sverige, där vi investerar i ytterligare personal och har anställt 3 nya kollegor. Alla 3 är nu på plats och redo att ge god kunddialog och förstklassig support för att möta det växande behovet både för nya kunder såväl som för våra befintliga kunder. Vi är därför glada att välkomna våra nya kollegor till Eventim. Julia kommer att arbeta som affärskonsult för INHOUSE-kunder och Carl och Lama kommer att arbeta som affärsutvecklingschefer.

Läs mer om Eventim

Det är mycket spännande tider för Eventim Scandinavia och vi upplever en god tilväxt trots att vi har varit med om en pandemi. Det är extra spännande och roligt med den satsning vi nu gör i Sverige, och jag är väldigt glad att vi har fått tag på så fantastiska nya kollegor som Lama, Carl och Julia. Med sin breda erfarenhet kommer Eventim Sweden verklegen att ta in både kunskap och kapacitet för att lyfta Eventim Sverige in i framtiden, och ge både nya och gamla kunder den support och uppföljning de behöver för att lyckas tillsammans med Eventim som biljettpartner.

Marcia Titley, Managing Director of Eventim Sweden

LAMA ABU-ISEIFAN
Lama är 40 år och har en bred erfarenhet av försäljning och att bygga partnerskap inom olika branscher. Senast kommer hon från Hammarby Fotboll AB som är bland topp tre inom Svenska fotboll. Här har hon sålt sponsorskap, byggt partnerskap och varit en del av att utveckla Hammarbys CSR verksamhet. Hon har liknande erfarenhet från flera branscher såsom media, rese, musik, civilsamhället och sportbranschen där framgångsreceptet alltid varit densamma: att ha positiv attityd, förstå och känna sin målgrupp, vara lyhörd och möta kundens behov. I nästa steg blir leveransen viktig för att bygga förtroende och skapa en nöjd kund som i sin tur blir din bästa ambassadör. Lama värdesätter att arbeta utifrån ett ekosystem där alla interna arbetsroller är lika viktiga och att man därför hittar bra samarbeten internt för att uppnå bästa möjliga enighet och på så sätt attrahera och omfamna nya kunder in. 

Jag ser fram emot att dela med mig av mina erfarenheter och kompetens för att lyfta Eventim på den svenska marknaden tillsammans med alla proffsiga medarbetare.

Lama Abu-Iseifan, Business Development Manager

CARL EDMAN
Carl är 49 år gammal och har en gedigen bakgrund inom försäljning och marknadsföring. I roller som Brand Director på Live Nation, Försäljningsdirektör på MTG TV & Radio, Head of Branded Content på Zodiak Media mfl, har Carl över 20 års erfarenhet från underhållningsindustrin, Partnership-försäljning och Creative Sales. Carl har även en bakgrund från Försvarsmakten, TV4 samt flera år som Managementkonsult. 

Det känns oerhört spännande att få börja på Eventim och jag ser ödmjukt fram emot att få ta mig an denna möjlighet. Det ska bli fantastiskt att få möjligheten att lära mig av alla super-kompetenta medarbetare och att få dela med mig av mina erfarenheter

Carl Edman, Business Development Manager

JULIA LANDEGREN
Julia är 33 år och har redan ett långt förflutet i evenemangsbraschen. Många av er kunder känner kanske igen hennes namn från informationsmejl, utbildningar och konferenser under hennes tid på Ticketmaster. Men det senaste decenniet har Julia spenderat som Ticketing Manager på Stockholm Live som driver de större arenorna i Stockholm så som Friends Arena, Tele2 Arena, Avicci Arena mfl. Det är med stor och bred erfarenhet Julia nu kommer in för att stärka upp Sverigeteamet och vi är så glada att hon valt just Eventim som ny spelplan. 

Jag ser så fram emot att få träffa alla kunder ute i Sverige igen. Jag brinner för att hjälpa och utveckla biljettaffären och jag tror att jag har goda chanser att göra det med just Eventim och deras biljettsystem. Tveka inte att hõra av er om ni har några funderingar eller om ni bara vill snacka gamla minnen, många av er har jag ju som sagt träffat förr. Jag ser fram emot ett gott samarbete och att få vara med att dra mitt strå till stacken efter dessa pandemiår. Vi ses, det kommer bli kul!

Julia Landgren, Consulting Expert Eventim.Inhouse

Inte kund hos Eventim?

Inte kund hos Eventim, men nyfiken eller funderar på att titta på nya möljigheter med en biljettpartner? Eventim är Europas största biljettleverandtör och erbjuder förstklassiga biljettsystem med unika funktionaliteter som kan anpassas till alla behov med alternativ fån full ”självbetjäning” för dig som arrangör, till att Eventim är ”full service” för dig. Eventim kan vara mycket mer än en biljettlösning, vi kan vara deras totala biljettpartner och hjëlpa till med allt från branschens bästa support och kundservice, till att vara deras marknadsföringspartner.
 
Lär känna oss bättre eller kontakta oss för mer information.  

*****