NET-systemet är ett kraftfullt och anpassningsbart biljettsystem som används i hela Europa. Som arrangör får du ett modernt och effektivt biljettsystem med avancerad funktionalitet. I webshopen kan du sälja biljetter, paket, varor, säsongskort och presentkort.

Om Eventim.NET

Ett kraftfullt och dynamiskt biljettsystem som har visat sig vara ett av de mest pålitliga och robusta i världen. NET-systemet har distribuerat biljetter till några av världens största och mest uppmärksammade festivaler, konserter och arenor. Systemet används också flitigt på en rad marknader, inklusive sport, teatrar och andra kulturinstitutioner. Systemet innehåller en rad olika funktioner som tillsammans utgör ett mångsidigt och flexibelt system.

Vad du får med Eventim.NET

Vi erbjuder mer än bara ett biljettsystem - vi är en fullvärdig biljettpartner!

Försäljning online och offline

Med NET-systemet säljer vi biljetter via så många olika kanaler som möjligt, både online och offline. Dina biljetter kan säljas på vår hemsida, din egen hemsida, Facebook, via vårt kundcenter, i dörren, i ditt eget biljettkontor och på andra olika försäljningsställen.

White-label lösningar

Öka konverteringarna genom att sälja biljetter med egen design och varumärke i våra biljettsystem. Eventim har olika lösningar som även inkluderar integration på din egen hemsida via iFrame.

Olika biljetttyper

Biljettköpare kan välja mellan olika biljettyper efter deras behov. Det kan vara en elektronisk PDF-biljett, mobilbiljett anpassad till Wallet, pappersbiljett per post (även med presentförpackning) och avhämtning i biljettkassan.

FanTicket

En FanTicket är det perfekta minnet. Med hög kvalitet och anpassad design är biljetterna helt unika. Tryckt på exklusivt biljettmaterial är detta ett idealiskt alternativ till en vanlig biljett eller present. Och det bästa är att det inte tillkommer några extra kostnader! Inte för dig och inte för biljettköparen.

Vi håller din hand hela vägen

Förutom robusta och säkra biljettsystem tillhandahåller vi förstklassig support för att stödja er biljett- och försäljningsstrategi. Med Eventim får du därför inte bara en biljettlösning, utan en fullfjädrad biljettpartner

Försäljning av produkter

Öka den totala omsättningen per kund genom att sälja varor, t.ex. program, presentkort, mat, dryck och merchandise. Varorna kan säljas både som separata produkter och kopplade till specifika evenemang. Med varukorgen kan kunden köpa biljetter till flera evenemang, produkter, paket, samt presentkort i samma transaktion.

Försäljning av paket

Sälj en kombination av flera evenemang och/eller föremål i ett paket. Det är möjligt att sälja säsongskort / abonnemang med upp till 64 evenemang som en del av en serie. Vill du sälja klippkort är detta även ett alternativ med NET-biljettsystemet.

Marknadsplatser

Via vår plattform eventim.se möter du en bred publik. Extra synlighet är möjlig genom Wallpaper, Leaderboard och topp-placering. Vi kan även erbjuda internationell marknadsföring i Skandinavien och på andra håll i Europa genom våra Eventim-kollegor utomlands.

Marknadsföringspartner

Vi kommunicerar med våra kunder varje vecka via e-post. Vi har även lång erfarenhet av att använda sociala medier för att skapa medvetenhet, engagemang och biljettförsäljning. Vi hjälper gärna till med riktade sociala mediekampanjer, programmatiska displaykampanjer och retargeting-kampanjer.

Du kan lita på våra biljettsystem!

Eventim har referenser i världsklass och har sålt biljetter till några av världens mest uppmärksammade evenemang, inklusive vinter-OS i Turin 2006, Sotji 2014 och sommar-OS i Rio 2016. Våra biljettsystem har visat sig vara bland världens mest pålitliga och robusta. Vi har bland annat hanterat 30 miljoner transaktioner på mindre än 30 minuter, och 3 miljoner internationella kunder samtidigt.

Rapporter

Omfattande rapporteringsalternativ ger dig grundläggande försäljnings- och biljettinformation för ditt evenemang. Rapporter är tillgängligt online dygnet runt på PC, surfplatta och smartphone. Rapporterna kan anpassas för att möta era behov, med flera kategorier såsom biljettyper, prisnivåer och försäljning.

Analyser

Med Eventim.ANALYTICS kan du titta på försäljningsstatus för vissa evenemang, evenemangsserier, olika biljettyper eller försäljningskanaler – allt grafiskt representerat för att vara enkelt och tydligt att förstå. Förstå kunder genom att analysera data efter ålder, kön och bostadsort. Och mycket mer!

Support

Vår supportavdelning har över 15 års erfarenhet och är ett engagerat team som kommer att arbeta nära dig under upplägget och lansering av evenemang i Eventim biljettsystem.

Kundtjänst

Om en biljettköpare har tappat bort sin biljett, har en fråga om evenemanget eller vill köpa biljetter via telefon finns vår kundtjänst tillgänglig via telefon, e-post, Facebook eller chatt.

Inpassering

Vi har en enkel och pålitlig inpasseringslösning med både WiFi-skanning och en smartphone-app. Systemet är kompatibelt med marknadens bästa skannerenheter som läser både klassiska liners / 1D streckkoder och 2D-koder (QR-koder), RFID-mobilbiljetter och är även NFC redo. Det är möjligt att utbyta bilddata med tredjepartssystem som Skidata och Fortress.

Ackreditering

Eventim har ett eget ackrediteringssystem, Eventim.WORKFORCE, som kan användas för att registrera gäster, volontärer, press, fotografer och anställda. Workforce genererar streckkoder som är integrerade med Eventims inpasseringslösning.

Så här kommer du igång!

1. Planering

Starta en dialog för att klargöra dina behov. Vad är viktigast för dig som arrangör och hur kan Eventim bidra med våra system och expertis för att lösa dina behov? Kom överens om villkor och tjänster som Eventim kräver.

2. Genomförande

Skapa evenemang och kom överens om vilka plattformar biljetterna ska säljas på. Planera marknadsföring och hur Eventim kan hjälpa till att synliggöra evenemangen via våra kanaler. Publicera evenemangen och initiera marknadsföring.

Tillsyn och kontroll

Regelbunden analys av försäljningssiffror för att följa upp utvecklingen i försäljningen. Om så önskas, diskutera potentiell marknadsföring för att öka biljettförsäljningen. Eventuell leverans av inpassering och dörrförsäljningslösning.

4. Utvärdering

Utvärdering per evenemang. Vad fungerade och vad kan göras ännu bättre nästa gång? Ska vi skicka e-post till biljettköparna för att tacka för besöket? Kanske en undersökning för att veta mer om publikupplevelsen? Här vill vi väldigt gärna hjälpa dig.