Baserat på erfarenheterna från ”Halloween i Tivoli” var det tydligt att det fanns ett behov av en lösning som kunde hjälpa till att kontrollera vilken tid på dagen gästerna skulle besöka ”Jul i Tivoli”. Detta var avgörande för att säkerställa gästernas säkerhet i köerna framför ingångarna, så att antalet gäster inte överstiger myndigheternas Covid-19-riktlinjer. En Timeslot-lösning (tidsbestämd entré)  från Eventim’s danska biljettförmedlingsföretag, Billetlugen, kom att visa sig vara nyckeln till att lösa denna utmaning.

Jonas Buhl Gregersen, som är Tivolis IT- och affärsutvecklingschef, fick ansvaret att hitta en lösning på några få dagar. Det måste vara möjligt för gästerna att boka en plats vid fördefinierade tider och därigenom säkerställa ett kontrollerat antal gäster framför nöjesparkens ingångar.

Vi befann oss i en riktigt kritisk situation strax före öppnandet av ”Jul i Tivoli”, där vi var tvungna att implementera en ny lösning på kort tid, så att det traditionella evenemanget kunde hållas på ett säkert sätt för våra många gäster och anställda. Därför letade vi efter en lösning som skulle utvecklas inom några dagar och samtidigt vara så enkel och smidig som möjligt för våra gäster att använda. 

Jonas Buhl Gregersen

Valet föll på Billetlugen

Efter en supersnabb ”anbudsrunda” bland möjliga leverantörer föll valet på Billetlugen. Tivoli är redan kund hos Billetlugen och använder biljettsystemet EVENTIM.Inhouse som en systemplattform för försäljning av biljetter till sina konsertsalar. Timeslot-lösningen är en standardfunktionalitet som ofta används för guidade turer, utställningar och skolbesök. Därför var det enkelt för Billetlugen att snabbt utforma och presentera lösningen som tillfredställer Tivolis behov.

Billetlugen lyckades på en imponerande kort tid att leverera en lösning som levde upp till våra önskemål om både användarvänlighet och tillförlitlighet. Lösningen är också utformad för att matcha vår visuella identitet på Tivolis webbplats. Samtidigt har vi fått extra stöd från Billetlugen för åtkomstkontroll för att säkerställa att denna del också fungerar bra. 

Jonas Buhl Gregersen

Jens B. Arnesen, VD i Billetlugen tillägger: ”Vi är både glada och stolta över att vi har kunnat hjälpa Tivoli att utveckla en optimerad Timeslot-lösning på så kort tid. Covid-19 har gett alla i branschen enorma utmaningar, och vi ser det som vår viktigaste uppgift att hjälpa våra partners att komma igenom Corona-utmaningarna så bra som möjligt ”. 

Tivoli förväntar sig över 500 000 gäster till ”Jul i Tivoli”, och uppgörelsen med Timeslot-lösningen har övergripande tagits emot positivt bland nöjesparkens gäster, som visar stor förståelse för att det finns behov av extra planering för att säkerställa en säker miljö under Covid-19.

Som en anställd på Tivoli sa i samband med utvecklingen av Timeslot-lösningen: ”Julen är räddad!”

Se Tivolis Timeslot-lösning här

 

Vill du veta mer om vår Timeslot-lösning, tveka inte att höra av dig.

KONTAKTA OSS