Vanliga frågor

Hos Eventim kan kunden välja mellan PDF-biljett, mobilbiljett anpassad till Wallet,
pappersbiljett per post samt avhämtning i biljettkassan. Det är också möjligt för dig att erbjuda FanTicket,
en specialdesignad biljett till ert evenemang. Läs mer om FanTicket här .

Eventims biljettsystem har flera rabattlösningar, bl.a kampanjkoder och stängda
länkar.

Ja, er egen webbshop med  design/profil kan integreras i sin egen
webbplats i en iframe.

Med Eventim biljettsystem kan du erbjuda flera produkter tillsammans med biljetten,
antingen som ett paket eller en tilläggsprodukt. Med en varukorg kan kunderna köpa flera
biljetter och produkter i samma transaktion.

Eventims biljettsystem gör det möjligt för dig att sälja dina egna presentkort, medlemskort,
klippkort och säsongskort.

Ja, vår kundtjänst finns tillgänglig via telefon, e-post, chatt och Facebook. Har du förlorat
dina biljetter? Har du frågor om ett evenemang? Eller du kanske vill
köpa biljetter via telefon. Inga problem, vi hjälper dig!

Om en biljettköpare har tappat bort sina biljetter kan de antingen logga in på sin profil för
för att hitta sina biljetter eller ring vår kundtjänst för att få nya biljetter.

Ja, Eventim har en enkel och pålitlig insläppslösning som är fullt skalbar för
evenemang av alla storlekar. Läs mer här.

Vårt mål är att hjälpa dig sälja så många biljetter som möjligt. Därför erbjuder vi support i marknadsföringen, från att skapa extra uppmärksamhet kring en lansering till ett
evenemang som kanske inte säljer som förväntat – vi hjälper dig att sälja flera
biljetter via våra marknadsföringskanaler.

Som Europas ledande biljettleverantör har vi omfattande internationella
möjligheter till marknadsföring i Skandinavien och vidare i Eventims europeiska nätverk i
Finland, England, Tyskland, Schweiz, Österrike, Nederländerna, Polen, Italien, Frankrike, Spanien och
många fler.