Billetlugen (Eventim Danmark) hjälper Tivoli att skapa trygghet i samband med Fredagsrock

Publicerad

Under våren återvände Fredagsrock i sitt vanliga format och Tivoli kunde presentera ett spännande program, fullspäckat med både internationella och danska stjärnor. Redan vid de första konserterna möttes Tivoli av ett stort intresse för att uppleva konserter på plats.

Med det stora intresset för Fredagsrock bildades också långa köer vid ingångarna. Ett behov uppstod för att säkerställa kontrollerad tillgång för gästerna, så att ett besök på Tivoli på fredagskvällar fortsatt upplevs vara en trygg upplevelse för alla gäster – både publiken för Fredagsrock och de andra besökarna på Tivoli. Tivoli kontaktade därför Billetlugen, som är biljettleverantör till Tivoli, för att höra om vi tillsammans kunde ta fram en lösning för entrén i Tivoli.

På kort tid utvecklade Billetlugen en time slot-lösning med platsreservation i nära dialog med Tivoli. Lösningen gör det möjligt för publiken att reservera en plats för Fredagsrock-konserterna, där du anger tidsintervallet för din ankomst till Tivoli. Platsreservationer kan aktiveras i de fall där särskilt stort publikintresse förväntas. På så sätt säkerställs kontrollerad tillgång för publiken och goda upplevelser för både Havens gäster och anställda.

Tivolis kommersiella chef Niels Folmann är nöjd med samarbetet:

Vi behövde snabbt ta fram en lösning som både kunde kommuniceras till våra gäster och fungera rent tekniskt. Vi lyckades och vi är mycket nöjda med upplägget och den erfarenhet vi har fått sedan lanseringen.


Bokningslösningen från Billetlugen är märkt i Tivolis visuella identitet för att säkerställa ett enkelt och användarvänligt bokningsflöde. Förutom time slot-lösningen tillhandahöll Billetlugen också personal och extra utrustning för åtkomstkontroll för att säkerställa trygga och trevliga upplevelser för Fredagsrock i Tivoli